PERSBERICHT: Voetbal Rotterdam Cup wordt Regio Rijnmond Cup

31 juli 2013

ROTTERDAM – De VoetbalRotterdam Cup wordt met ingang van het nieuwe seizoen 2013-2014 de Regio
Rijnmond Cup
. Met de nieuwe naam wil de organisatie nog meer de nadruk leggen op het grote en voetbalrijke gebied, waarin jaarlijks om de Cup met de grote oren wordt gespeeld. In de afgelopen vijf jaar groeide het toernooi onder leiding van het comite van voorzitter Ruud Kooijmans en het Rotterdamse bedrijf 010 Sport van 121 deelnemende teams bij de senioren tot 450 elftallen bij de senioren, dames, G-voetbal, D-, E- en F-jeugd.

In het seizoen 2013-2014 worden twee nieuwe categorieën 35-plus 7×7 en de C-jeugd aan het deelnemersveld van het grootste toernooi van ons land toegevoegd. De verwachting is dat het aantal deelnemers daardoor oploopt naar het recordaantal van 600
elftallen
. Met de naamswijziging beoogt 010 Sport de uitbreiding van het speelgebied van het toernooi beter te positioneren. Daardoor zouden er in de toekomst nog meer clubs binnen de regio Rijnmond kunnen deelnemen.

Aan het damestoernooi deden in het afgelopen jaar reeds zeven clubs buiten het Rijnmond-gebied mee. Bij de senioren waren dat er tien. Om die reden worden de grenzen van het toernooigebied voortaan omschreven als regio Rijnmond. Aan de oorspronkelijke opzet van het toernooi en bezetting van de organisatie verandert niets. Alleen hebben Ruud Kooijmans, Bert Koorevaar, Egbert Hadders, Rob van der Meer, Kees de Haan, Donny Scharloo, Celina Dekker Jan Hadders, Fred
Erdtsieck, Remco van der Hul en 010 Sport geen samenwerking meer met de eerdere mediapartner en naamgever van het toernooi, VoetbalRotterdam.nl.

Als vanouds zal er in de Regio Rijnmond Cup in de eerste drie ronden, op basis van een regionale indeling, bij loting rekening worden gehouden met de door teams af te leggen afstanden. Pas daarna gaan alle regio’s tegelijk in de Cup om in de jacht op de prijzen door loting aan elkaar te worden gekoppeld. Met ingang van deze week verandert de berichtgeving over het toernooi naar de nieuwe webiste www.regiorijnmondcup.nl Daarnaast zal het toernooi ook op Facebook te volgen zijn. De Regio
Rijnmond Cup is met ingang van het nieuwe seizoen de overkoepelende naam van het toernooi, waarin de Cup van iedere afdeling de sponsornaam krijgt. Dat betekent dat de senioren spelen om de
Corendon Football Cup en de dames om de Golden Tulip Cup. De G-voetballers hadden in de stichting Lupardi reeds een naamgever, terwijl de jeugdteams net als in de afgelopen drie seizoenen om de AA Drink Talent Cup strijden.

In juni van dit jaar won het Rotterdamse XerxesDZB het toernooi door Sportclub Feyenoord in de finale op sportpark
Varkenoord te verslaan. De hoofdklasser reist daardoor in januari 2014 via Corendon Football met 23 personen naar een accommodatie in Turkije voor een all inclusive trainingskamp. Het winnende damesteam van
VV Rhoon gaat later dit jaar een weekeinde naar Golden Tulip Victoria in Hoenderloo, het vaste hotel van het Nederlands elftal. De loting van
de Regio Rijnmond Cup voor het seizoen 2013-2014 is op maandag 23 september in de burgerzaal van het stadhuis in Rotterdam. Sportwethouder Antoinette Laan zal daar vanaf 19.00 uur de eerste teams via loting aan elkaar koppelen.